Bilanţ financiar pozitiv pentru FC Universitatea Cluj în 2017

Bilanţ financiar pozitiv pentru FC Universitatea Cluj în 2017

12 mar. 2018 14:00:00
FC Universitatea Cluj face publice rezultatele financiare pentru anul anul fiscal 2017.   Clubul nostru a realizat pe parcursul anului trecut venituri de 2.666.095,90 lei, iar cheltuielile s-au ridicat la 2.392.055,12 lei. Astfel, rezultatul exerciţiului financiar arată un plus de 274.040,78 lei.     Din totalul veniturilor, 1.576.170,60 lei, adică 59,12%, au fost atrase din surse private, în timp ce 1.089.925,30 lei, 40,88%, au fost finanţări din surse publice.     În ceea ce priveşte provenienţa veniturilor din surse private în 2017, valoarea sponsorizărilor atrase a fost de 616.142,27 lei, adică 39,09% din total. Veniturile obţinute din ticketing (bilete şi abonamente) s-au ridicat la 327.910,63 lei (20,80%), cele din merchandising, la 302.910,37 lei (19,22%).   Cotizaţiile plătite de membrii FC Universitatea Cluj au atins valoarea de 151.768 lei, adică 9,63% din totalul veniturilor atrase din surse private. Publicitatea, în valoare de 110.127,43 lei, reprezintă 6,99% din total, în timp ce veniturile obţinute în urma participării în Cupa României (bonusuri acordate de FRF) au fost de 67.311,90 lei (4,27%).     Distribuţia cheltuielilor arată o pondere de 46,90% pentru salariile, indemnizațiile sportive și taxele aferente acestora din urmă (1.121.858,68 lei). Pentru masa sportivilor, cazarea acestora, serviciile de pază şi securitate, contabilitate, servicii medicale la meciuri, antrenori juniori, arbitraj, taxe AJF/FRF au fost cheltuiţi 481.109,57 lei (20,11%).   Plata contribuţiilor la bugetul asigurărilor sociale, de sănătate şi şomaj a reprezentat 8,60% din totalul cheltuielilor (205.687 lei). 175.767,25 lei, sau 7,35% din total, sunt cheltuielile cu mărfuri (în principal, aprovizionarea cu marfă a magazinului din Iulius Mall).   Chiriile, în sumă totală de 164.287,99 lei, au reprezentat 6,87% din cheltuielile clubului. În 2017 s-au cheltuit 73.465,60 lei (3,07%) cu echipamentele sportive şi tehnice. Cheltuielile cu materiale (combustibil, carduri membri, apă şi alimente pentru sportivi, detergenţi, amestec gazon etc.) s-au ridicat la valoarea de 42.247,42 lei (1,77%).   Pentru alte impozite şi taxe (fond de accident salarii, impozit spectacole, rovignete, penalităţi sportive AJF) au fost cheltuiţi 36.140,72 lei (1,51%), în timp ce comisioanele pentru vânzarea biletelor, suportul logistic şi consumabilele (hârtie bilete) au costat 25.330,47 lei (1,06%).   Alte cheltuieli (energie, apă, asigurări sportivi, produse promoţionale oferite în cadrul campanilor CSR sau sponsorilor, transport sportivi, staff, servicii bancare, penalităţi sportivi FRF) sau ridicat la valoarea de 66.160,42 lei, adică 2,77% din totalul cheltuielilor efectuate de FC Universitatea Cluj în 2017.   Obiectiv: stabilitatea financiară   “Principalul obiectiv rămâne cel de a păstra FC Universitatea Cluj într-un echilibru financiar sănătos. Din punctul meu de vedere, pe termen lung nu vom mai putea vorbi de performanţe sportive fără performanţe economice, între cele două existând, în fotbalul European, o strânsă legătură. Aşadar nu există rezultate sportive fără rezultate financiare bune, aşa cum nu putem vorbi de performanţe economice notabile în lipsa victoriilor obţinute pe teren”, a declarat Radu Constantea, preşedintele FC Universitatea Cluj.   “Privind şi mai departe în viitor, e clar că acesta aparţine cluburilor cu branduri puternice, aşa cum este FC Universitatea Cluj, care reuşesc să genereze venituri proprii  - din abonamente, bilete, publicitate, sponsorizări, drepturi TV, transferuri, merchandising şi cotizaţii ale membrilor - care să poată susţine ambiţiile sportive. Dacă ne uităm în campionate mai puternice, observăm că structura veniturilor respectă tocmai acest principiu al echilibrului şi stabilităţii. De exemplu, în sezonul 2016/2017 cluburile din Bundesliga au obţinut venituri din: bilete, abonamente, hospitality zona VIP, food&beverage - 14.93% din total venituri; publicitate (sponsorizări, reclamă) - 25.30%, Drepturi media (TV, radio, online) - 28.46%; Transferuri - 17.24%; Merchandising - 5.68%; Altele (cotizaţii membri etc.) -8.39%”, a precizat preşedintele Radu Constantea.   Acesta a mai adăugat că fotbalul românesc trebuie să ajungă în punctul în care finanţările din zona publică să se îndrepte exclusiv spre infrastructura sportivă şi spre academiile de copii şi juniori.
Postat în Stiri De:
"Blugento" Admin
Distribuie:

Acest site web utilizează Cookie-uri

Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de social media și pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, împărtășim informații despre utilizarea site-ului nostru cu partenerii noștri de socializare, publicitate și analiză, care îl pot combina cu alte informații pe care le-ați furnizat-o sau pe care le-au colectat din utilizarea serviciilor lor. Sunteți de acord cu cookie-urile noastre dacă continuați să utilizați site-ul nostru web.

Mai multe detalii